Branżowa Szkoła I Stopnia 2, 2a – Zajęcia praktyczne
Temat: Wykonywanie prac porządkowych terenów zielonych w zależności od pór roku i warunków atmosferycznych.
Zakres prac porządkowych w obrębie obiektu noclegowego jest uzależniony od wielu czynników: pory roku, stopnia eksploatacji przez gości czy pogody, jaka panuje w danym okresie. Biorąc pod uwagę powyższe prace porządkowe w otoczeniu, można podzielić na:
Codzienne
Utrzymanie porządku na terenie obiektu, na przynależnych obiektach, schodach, podjazdach poprzez takie czynności jak;
– zamiatanie
-mycie ciśnieniowe mocnych zabrudzeń na kostkach brukowych, schodach, chodnikach, podjazdach
-zbieranie śmieci i opróżnianie koszy na śmieci
– zamiatanie parkingów, dróg dojazdowych, schodów, podjazdów
* związane z usuwaniem skutków zimy:
–
odśnieżanie terenu obiektu w szczególności parkingów, dróg dojazdowych,
podjazdów
i chodników
– obsypywanie parkingów, dróg dojazdowych, podjazdów i chodników solą, piaskiem lub innymi środkami zabezpieczającymi przed poślizgnięciem
– odladzanie parkingów, dróg dojazdowych, podjazdów i chodników
Okresowe
– czyszczenie elewacji
– sprzątanie po remontach
– konserwacja zewnętrznych elementów drewnianych poprzez impregnację
– gruntowne czyszczenie kostki brukowej, podjazdów chodników, terenów przy basenach i innych zewnętrznych atrakcji poprzez mycie ciśnieniowe lub/także przy użyciu środków chemicznych
Pielęgnujące zieleń hotelową
– koszenie, grabienie, wywóz trawy
– grabienie i wywożenie liści
– przycinanie żywopłotów
– cięcie drzew i krzewów -prześwietlanie
– okopywanie krawężników ewentualne ich malowanie
– likwidacja kretowisk
Zadanie na ocenę!
Ćwiczenie 15 str. 39 (zielone ćwiczenia)
Jakie według Ciebie są najważniejsze czynności porządkowe wykonywane wokół obiektu hotelarskiego ( wymień 3 )